Brak transmisji.
Spis treści

Vision of Eternity – wszystko, co wiemy o nowym dodatku do Guild Wars 2

Premiera Vision of Eternity zbliża się wielkimi krokami! Już 28 października gracze wyruszą w kolejną przygodę w świecie Guild Wars 2. Hype rośnie z dnia na dzień, a nowe informacje spływają z każdej strony. Poniżej zebrałem wszystkie najważniejsze wiadomości o nadchodzącym dodatku – od fabuły, przez nowe specjalizacje, po zmiany systemowe i legendarne przedmioty.

Odtwórz wideo

Nowa kraina – Wyspa Castora

Fabuła Visions of Eternity przeniesie graczy na Wyspę Castora, położoną na zachodnich wodach Tyrii. Do tej pory miejsce to funkcjonowało jedynie w legendach, co daje twórcom czystą kartę w kreacji świata.

Sytuacja zmienia się, gdy Inqueści, znani ze swoich brutalnych eksperymentów, docierają na wyspę w poszukiwaniu starożytnych artefaktów i zakazanej wiedzy. To właśnie ich działania uruchamiają ciąg wydarzeń, który stanie się osią fabularną dodatku.

Naszym zadaniem będzie odkrycie prawdziwego celu Asur i powstrzymanie ich planów. W trakcie przygody pojawią się dobrze znane postacie – m.in. Rytlock Brimstone oraz Saida, którzy odegrają kluczowe role w nowym wątku.

Na premierę otrzymamy dwie nowe mapy, a kolejne dwie zostaną udostępnione w ramach kwartalnych aktualizacji. Każda z nich ma wprowadzać rozwinięcia fabularne i dodatkowe aktywności.

Nowy Homestead

ArenaNet zapowiada również lekką choć znaczącą aktualizację Homestead’u. Pojawi się ona wraz z premierą dodatku i obejmie zarówno posiadaczy Vision of Eternity, jak i graczy bez dodatku.

  • Właściciele Janthir Wilds oraz Vision of Eternity zyskają dostęp do tropikalnego, magicznego Homestead’u, w którym można będzie budować dowolne konstrukcje.
  • Najważniejsza nowość to możliwość całkowitego usunięcia domu z posesji, jest to funkcja, na którą wielu graczy czekało od premiery pierwszego Homestead’u.
  • Dom będzie składał się z wielu elementów dekoracyjnych, które można wykorzystać osobno.

     

Gracze bez nowego dodatku również nie zostaną pominięci. Wraz z premierą wprowadzone zostaną Layouty, czyli możliwość zapisywania wyglądu domu w zewnętrznym pliku tekstowym. Pozwoli to wymieniać się projektami, archiwizować je i modyfikować nawet poza grą.
Warto pamiętać, że zapisanie dekoracji nie oznacza automatycznego ich posiadania – elementy wciąż trzeba zdobyć w grze.

Skimmer – solidny upgrade

Skimmer, czyli jeden z mniej popularnych mountów w Guild Wars 2, przechodzi kompletną metamorfozę.
Od premiery VoE zyska nowe funkcje bojowe i eksploracyjne, które uczynią go pełnoprawnym towarzyszem zarówno na lądzie, jak i pod wodą.

Wśród nowości znajdziemy:

  • Możliwość leczenia i atakowania wodnymi pociskami.

  • Wyszukiwanie skarbów na mapach z głęboką wodą.

  • Umiejętność umożliwiającą lewitację na większych wysokościach.

  • Korzystanie z updraftów i leyline’ów.

  • Dash w formie wcześniejszego ataku.

Te zmiany nie tylko zwiększą mobilność, ale mogą też zwiastować powrót do bardziej rozbudowanej podwodnej eksploracji, co idealnie pasuje do wyspiarskiego klimatu Castory.

Nowe Elitarne specjalizacje

Najwięcej emocji budzą nowe elitarne specjalizacje, pierwsze od czasów End of Dragons.
ArenaNet tym razem zrezygnowała z dodawania nowych broni – zamiast tego skupiła się na głębszym rozwinięciu mechanik klasowych i ich tożsamości.

To decyzja odważna, ale stosunkowo logiczna: po sukcesie włóczni w Janthir Wilds gracze i tak zyskali nowy oręż do eksperymentowania z buildami. Celem Vision of Eternity jest uzupełnienie tej zmiany o świeże koncepcje rozgrywki.

Nowe specjalizacje:

  • Trubadur (Mesmer) – manipuluje muzyką i emocjami. Przywołuje cztery instrumenty: lutnię, flet, bęben i harfę. Każdy daje inny zestaw efektów, od wsparcia po CC.

  • GaleShot (Ranger) – opanowuje moc natury, dzięki czemu potrafi tworzyć energetyczny łuk z sił natury.

  • Luminary (Guardian) – wykorzystuje Radiant Shroud, by kuć bronie z czystego światła i ognia.

  • Antiquary (Thief) – zamiast kradzieży korzysta z losowania artefaktów, zyskując nieprzewidywalne efekty.

  • Rytualista (Necromancer) – ukłon w stronę Guild Wars 1. Przyzywa specjalne duchy i czerpie z ich energii.

  • Paragon (Warrior) – wojownik, który inspiruje swoją drużynę poprzez pieśni i rozkazy bojowe (Także nawiązanie do Guild Wars 1).

  • Evoker (Elementalist) – zawiera pakt z duchami natury (lis, zając, żaba, wydra). Może skupić się na jednym żywiole, rezygnując ze zmiany między nimi.

  • Amalgam (Engineer) – łączy ciało z rtęciowym slime’em, zmieniając formę i zyskując unikalne morfy bojowe.

  • Conduit (Revenant) – korzysta z legendy Razaha, by wzmacniać wybrane legendy i zmieniać działanie ich zdolności.

Nowe legendarne przedmioty

Vision of Eternity wprowadzi sześć nowych legendarnych przedmiotów: trzy bronie, pierścień, akcesorium i legendarną maskę do oddychania pod wodą.

Nowe legendarki mogą przede wszystkim zwiększyć elastyczność graczy:

  • nowe akcesorium pozwoli zastąpić potrzebę robienia Vision’a lub Aurory, jest to idealne rozwiązanie dla tych, którzy nie ukończyli lub nie mają starszych sezonów.

  • nowy pierścień umożliwi uniknięcie farmy na WvW  lub grania rajdów z Path of Fire, jeśli takowe sprawiają trudność.

Część z przedmiotów pojawi się już na premierę, a reszta w aktualizacjach kwartalnych.

Raidy i Strike Misje – połączenie trybów

Jedna z najbardziej zaskakujących decyzji dotyczy PvE endgame.
ArenaNet ogłosiła, że Strike Misje i Raidy zostaną połączone w jeden, spójny system nazwany po prostu Raidami.

Celem tej decyzji jest uproszczenie systemu i ułatwienie nowym graczom zrozumienia endgame’u. Strike’i miały być przystępnym wstępem do Raidów, jednak w praktyce wprowadzały tylko zamieszanie u nowych graczy.
Połączenie ma zlikwidować ten problem i stworzyć płynną ścieżkę progresu dla nowych osób.

Aktualizacja obejmie dodanie:

  • Trybu CM i Legendarnego CM,

  • Nowego systemu zapisu na aktywności,

  • QuickPlay – wariant z prostszymi bossami.

Pełne dodanie tych nowości nastąpi w 2026 roku, a wraz z nią pojawi się nowa: Convergence oraz fraktal z trybem Challenge Mode.

Aktualizacje kwartalne i poprawki QoL

Pierwsza kwartalna aktualizacja po premierze VoE skupi się na Quality of Life, a nie fabule czy mapach.

Wśród nadchodzących nowości znajdą się:

  • Fashion Templates – system analogiczny do build template’ów, ale dla wyglądu postaci.

  • Nowe fryzury i kosmetyki.

  • Optymalizacje wydajności i interfejsu.

Zmiany w prowadzeniu fabuły

Vision of Eternity przyniesie również zmiany w strukturze opowieści.
Podstawowa kampania będzie prowadzona w stylu Janthir Wilds, jednak kolejne kwartalne aktualizacje mają oferować bogatsze w szczegóły historie, z bardziej interaktywnymi mapami i misjami fabularnymi.

ArenaNet uważa, że wnioski z wcześniejszych rozszerzeń zostały wyciągnięte – tym razem narracja ma być spójniejsza, bardziej emocjonalna, filmowa.

Wsparcie twórcy

Jeśli planujecie zakup dodatków na stronie ArenyNet, możecie skorzystać z mojego linku partnerskiego. Dzięki temu bezpośrednio wspieracie moją działalność – za co ogromnie dziękuję! 

► Link do zakupu gry.

Uwaga: link działa tylko dla kont stworzonych bezpośrednio na stronie ArenyNet (nie dla Steam/Epic Games).

Podsumowanie

To na ten moment wszystko, co wiemy o Vision of Eternity.
Na pewno twórcy mają jeszcze kilka niespodzianek, jednak już teraz ta garść informacji powinna pomóc wam zdecydować, czy kupić dodatek, poczekać, czy może całkiem odpuścić.

Z mojej strony – zapraszam na Twitcha, gdzie będziemy ostro streamować VoE! Planuję nocny stream oraz zapewne wlecą także Twitch Dropy, więc wpadajcie koniecznie.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie

Autor tego wpisu nie nadaje obecnie na żywo.

0
Chętnie poznamy Twoją opinię, dodaj swój komentarz :)x